دانلود رایگان

ساخت وبلاگ

 بهبود يادگيري دروس چهارم دبستان

محتواي آموزشي کلاس چهارم ابتدايي نسبت به سال هاي قبل پيچيده تر و داراي مباحث مفهومي بيشتري نيز مي باشد. به عبارت ديگر حجم سنگيني از داده‌ها و اطلاعات به يکباره در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد که در صورت عدم آموزش صحيح و با گذشت زمان تمامي مطالب تدريس شده به فراموشي سپرده مي شوند.

 

بنابراين آنچه حائز اهميت است به کارگيري روش هاي نوين آموزشي و بهره‌مندي از ابزارهاي کمک آموزشي مي باشد، ضمن آنکه فرايند آموزش را تکميل مي کنند، مسير يادگيري را نيز براي دانش آموزان کلاس چهارمي مهيا مي سازند. به عنوان مثال آموزش مشارکتي و استفاده از کاربرگ چهارم دبستان به عنوان يکي از ساده‌ترين و درعين حال يکي از موثرترين روش‌ها و  کارآمدترين محصولات کمک آموزشي مي باشد که تاثير بسزايي در يادگيري دانش آموزان دارد. در ادامه بحث به بررسي روش هاي کارآمد آموزش و معرفي کاربرگ به عنوان يکي از ابزارهاي کمک آموزشي موثر درزمينه  بهبود يادگيري دروس چهارم دبستان خواهيم پرداخت.

 

به کارگيري روش هاي نوين تدريس

دانش آموزان حال حاضر نيازهاي آموزشي متفاوت تري نسبت به دانش آموزان در گذشته دارند لذا بر طرف نمودن نيازهاي آموزشي اين گروه از دانش آموزان مستلزم به کارگيري متدهاي نوين آموزشي مي باشد. بر اساس نتايج و بازخوردهاي بدست آمده روش آموزشي موثر و قابل قبول است که دانش آموزان را به نحوي درگير فرايند تدريس نمايد و نقشي موثر و کارا در جريان تدريس داشته باشند.

آموزش همراه با بازي، تدريس مشارکتي و فعال، تدريس اکتشافي و يادگيري معکوس از جمله تکنيک هاي آموزش تعاملي هستند که باعث افزايش مشارکت دانش آموزان در فعاليت‌هاي کلاسي مي شوند. ضمن آنکه با بهره‌گيري از اين روش هاي آموزشي و از طريق ايجاد يک فضاي آموزشي جذاب و کلاس پويا زمينه براي داشتن دانش آموزان فعال و علاقه مند به يادگيري فراهم مي شود.

دانش آموزان کلاس چهارمي با توجه به اقتضاي سني که دارند، در مورد مسائل و جزئيات بسيار کنجکاو بوده و به دنبال يادگيري و اثبات مباحث علمي هستند. معلمين با برگزاري کلاس درس در فضاهاي مختلف موجود در مدرسه مانند حياط، آزمايشگاه، کتابخانه و ...، ايجاد تنوع در روش تدريس، انجام چالش همراه با آزمايش هاي متعدد و ايجاد فرصت کسب تجربه مي توانند پاسخگوي کنجکاوي و نيازهاي آموزشي دانش آموزان نيز باشند.

ضمن آنکه در اين مسير براي هموارسازي فرايند يادگيري بهتر است از ابزارهاي کمک آموزشي همچون فيلم ها و نرم افزارهاي آموزشي، کاربرگ دبستان و ... بهره جست.

 

a9_r1cp.jpg

 

استفاده از کاربرگ چهارم دبستان

 

کاربرگ دبستان مجموعه‌اي از تکاليف هدفمند و برنامه ريزي شده مي باشد که بر اساس بودجه بندي دروس و نيازهاي آموزشي دانش آموزان تهيه شده و به صورت هفتگي و يا ماهانه در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد.

کاربرگ چهارم دبستان نشانه يک ابزار کارآمد و موثر براي جمع بندي و دوره‌ي مطالب درسي مي باشد که دانش آموزان در طول يک هفته فراگرفته‌اند. حل تمرين و نمونه سوالات کاربرگ زمينه را براي سنجش و خود ارزيابي دانش آموزان فراهم ميکند ضمن آنکه اين فرصت را به معلمين مي‌دهد تا نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را شناسايي نمايند و در کوتاه مدت مشکلات آنها را برطرف کنند.

تا کنون استفاده از کاربرگ اثربخشي قابل توجهي در فرايند يادگيري دانش آموزان داشته و با ساختار و محتواي طبقه بندي شده‌اي که دارد، باعث فهم عميق تر مطالب مي شود. يکي از دغدغه‌هاي دانش آموزان کلاس چهارمي يادگيري جامع و کامل مطالب و صد البته نهادينه سازي اطلاعات درسي مي باشد، حل تمرين‌ها و نمونه سوالات کاربرگ ها فرصت بيشتري را براي تکرار و دوره‌ي محتواي درسي کتاب فراهم مي آورد و باعث تثبيت مطالب در حافظه‌ي بلند مدت دانش آموزان مي شود.

فضاي يادگيري جذاب و چالش برانگيز دانش آموزان را به همکاري و مشارکت در فرايند يادگيري تشويث مي نمايد و مسير آموزش را براي معلمين نيز هموار مي سازد، کاربرگ چهارم دبستان نشانه از جمله ابزارهاي کمک آموزشي است که اين امکان را براي دانش آموزان و معلمين به وجود مي آورد و فرصت را براي داشتن يک کلاس فعال و پويا فراهم مي کند.

 

 

 

روش ها وابزارهاي کمک آموزشي متعددي هستند که در بهبود فرايند يادگيري مباحث چهارم دبستان مي توانند تاثيرگذار باشند، لذا شايسته است با در نظر گرفتن امکانات، توانمندي و نيازمندي هاي دانش آموزان به صورت هدفمند و با برنامه ريزي درست از آنها بهره جست.

 

 

 

 

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sam askpapers2 بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 15:51

جاروبرقي و جارو شارژي خوب داراي چه مشخصاتي است؟

همان‌ طور که مي ‌دانيد امروزه جاروبرقي و يا حتي جارو شارژي جزو لوازم ‌خانگي اصلي در هر خانه ‌ي محسوب مي ‌شوند، مطمئناً نظافت منزل بدون آنها کار بسيار سخت و دشواري است.

c9_6q4.jpg

به گزارش ايسنا، بنابر اعلام فروشگاه اينترنتي 20 بخر، به همين دليل ما براي انتخاب و تهيه يک جاروبرقي و يا جارو شارژي مناسب احتياج به اين داريم که بدانيم يک جاروبرقي و يا جارو شارژي بايد داراي چه خصوصياتي باشد تا به راحتي بتوانيم در ميان انبوهي از برندها و مدل ‌هاي مختلف که در بازار وجود دارد، بهترين مدل را بر اساس نياز و بودجه خود تهيه کنيم، به همين دليل ما در ابتدا به بررسي امکانات و مشخصات جاروبرقي مي ‌پردازيم و در ادامه در مورد يک جارو شارژي مناسب صحبت خواهيم کرد.

درست است که عملکرد اصلي يک جاروبرقي قدرت مکش آن است اما موارد ديگري نيز وجود دارد که به هنگام خريد بايد به آن دقت کنيم در اين متن ما مواردي را که شما بايد در زمان خريد جاروبرقي بايد به آن دقت کنيد را بيان خواهيم کرد.

در ابتدا شما بايد انتخاب کنيد: جاروبرقي کيسه‌ اي يا جاروبرقي بدون کيسه؟ جاروبرقي مخزني يا همان بدون کيسه همان‌ طوري که از اسمش هم پيداست تفاوت در مخزن زباله آن است، زماني که شما از جاروبرقي بدون کيسه استفاده مي ‌کنيد ديگر احتياج به کيسه نداريد اما محققان اين جاروبرقي بدون کيسه را براي کساني که مشکل تنفسي دارند پيشنهاد نمي ‌کنند؛ چرا که اين دسته از جاروهاي برقي در درازمدت باعث به وجود آمدن بيماري ‌هاي تنفسي در افراد مي ‌شوند به همين دليل است که اکثر برندها تعداد مدل‌ هاي جاروبرقي بدون کيسه يا همان مخزني کمتري دارند.

 

اما مهم ‌ترين فاکتوري که اکثر افراد براي انتخاب جاروبرقي به آن توجه مي ‌کنند وات آن است که از 500 وات شروع مي ‌شود تا 3000 وات؛ بايد دقت داشته باشيد که اين عدد نشان قدرت مکش جاروبرقي محسوب نمي‌ شود، چرا که توان مکش بر اساس AirWatt  محاسبه مي ‌شود، هر چند که مسلماً موتوري که وات بيشتري دارد قدرت مکش بيشتري نيز خواهد داشت اما اگر دو جاروبرقي با وات يکسان را با يکديگر مقايسه کنيد متوجه مي‌ شويد که قدرت مکش آنها مي ‌تواند کاملاً با يکديگر متفاوت باشد، چرا که قدرت مکش به طراحي پارويي، اتصالات لوله‌ ها و عايق ‌بندي بدنه ارتباط مستقيم دارد، پس بهتر است وات را با اين حال مهم است در ابتدا بيشتر يک عدد فرض کنيم و تنها به آن اکتفا نکنيم و مدل، برند و موارد ديگر را نيز در مدنظر قرار دهيم.

يکي ديگر از فاکتورهاي بسيار مهم در يک جاروبرقي مناسب، داشتن فيلتر هواست که هواي خروجي را تميز مي ‌کند چرا که عدم اين وجود اين فيلتر هوا مي‌ تواند باعث به وجود آمدن آلرژي و بيماري‌ هاي تنفسي شود؛ از بهترين نوع اين فيلتر هوا مي ‌توان فيلتر با اشاره کرد که در بيشتر مدل ‌هاي جاروبرقي بوش نيز ديده مي‌ شود. نکته بعدي جنس لوله خرطومي جارو است چرا اکثر افراد براي جابه‌جا کردن جارو آن را روي زمين مي ‌کشند و اين موضوع باعث پاره‌شدن لوله خرطومي مي ‌شود؛ لوله ‌هاي کنفي ديگر اين مشکل را ندارند و هيچ‌وقت شکسته و يا پاره نمي‌ شوند پس به اين‌گونه موارد نيز توجه لازم را داشته باشيد.

 

حال کليتي را درباره جارو شارژي بررسي کنيم؛ در ابتدا که جاروهاي شارژي وارد بازار شدند، بسيار زياد مورد استقبال افراد قرار گرفتند اما به دليل آن که قدرت مکش بسيار کمي داشتند و علاوه بر عمر کم باطري، مدت زمان شارژ آنها نيز بسيار کم بود؛ بسياري از مصرف‌کنندگانش، رضايت‌مندي بايد را از جارو شارژي‌ ها نداشتند. با گذر زمان همه چيز تغيير کرد؛ امروزه با استفاده از باطري‌ هاي جديد در جارو شارژي ديگر مشکل مدت زمان شارژ وجود ندارد و عمر آنها نيز بطور چشم‌ گيري افزايش پيدا کرد تا جايي که بسياري از افراد حتي بجاي جاروبرقي از جارو شارژي در منزل خود استفاده مي ‌کنند؛ چراکه اين جاروها بدون سيم با قابليت جابه‌جايي راحت، وزن و صداي بسيار کم نياز آنها را برطرف کرد.

در اين ميان اگر بخواهيم از پرفروش‌ترين جاروهاي شارژي بگوييم، مي ‌توانيم جارو شارژي بوش را نام ببريم که با تکنولوژي‌هاي به‌روز توانست در مدت زماني کوتاه جاي خود را در بازار دنيا پيدا کند. جارو شارژي‌ها امروزه به دو دسته کلي تقسيم مي ‌شوند جارو شارژي دستي و جارو شارژي عصايي اما توجه داشته باشيد که بسياري از مدل هاي جارو شارژي دسته بلند و يا عصايي به دو شکل دستي و عصايي قابل استفاده هستند. براي درک بهتر اين مدل‌ هاي موجود و جديد مي ‌توانيد به فروشگاه اينترنتي بيست بخر مراجعه کنيد و حتي اگر قصد خريد جاروبرقي و يا جارو شارژي براي منزل خود داريد با کمترين قيمت از اين فروشگاه آنلاين تهيه کنيد و آن را درب منزلتان دريافت کنيد.

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sam askpapers2 بازدید : 274 تاريخ : چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت: 22:22

کدام خودروبر براي ماشين شما مناسب تر است؟

ممکن است ماشين­ هاي متنوعي را با امکاناتي خاص جهت خودروبري ببينيم. به طور کلي خودروبر­هايي كه در اين زمينه فعال­اند به سه دسته تقسيم مي شوند:

  • يک دسته از اين ماشين­ ها كه عموما خودرو هاي سبک را جابه جا مي کنند شامل: نيسان، وانت و وانت پرايد مي شوند. اين براها نهايتا خودروهايي كه در سايز و اندازه خود باشند را جابه جا مي کنند. به اين دسته ماشين­ هاي سبک گفته مي شود. خودروبر پارس مي تواند خودروي شما را در سريع ترين زمان ممکن جابجا کند.
  • دسته دوم ماشين­ هاي باربري مي باشند كه خودرو هاي شاي بلند و سنگين­تر را به نسبت دسته اول جابه جا و حمل مي کنند. اين خودروها شامل ايسوزو، کاميون، خاور و از اين دست ماشين ­ها مي باشند. به اين باربر هاي نسبتا بزرگ­تر ماشين­ هاي نيمه سنگين گفته مي شود. اين بارها قادر به کشش خودرو يا حتي سوار کردن کامل خودرو بر آن­ها مي باشند. براي ارسال خودرو مي توانيد از خودروبر پارس استفاده کنيد.
  • گروه سوم از اين خودروها را كه قطعا مي­توانيد حدس بزنيد! بله، ماشين­ هاي سنگين كه کارايي بيشتري نسبت به دو مورد قبل دارند. اين باربر هاي بزرگ شامل کمپرسي، تريلي، ترانزيت، کفي و… بوده كه مسلما خودرو هاي خراب سنگين را جابه­جا مي کنند. مثلا يک کاميون در جاده مانده تنها توسط يکي از اين ماشين­ هاي سنگين خودروبر جابه جا مي شود.

چرا بايد از خودروبر­ هاي مناسب استفاده کرد؟

فکر کنيد يک کاميون از کار افتاده را با نيسان جابه جا کنند! کمي خنده­دار و البته خطرناک است. هر خودرويي را بايد با وسيل هاي در حد و اندازه خود کشيد تا در عين حفظ تعادل آن به شاسي­ ها و بدنه خودرو خسارت وارد نشود.

يک کاميون را بايد توسط ماشين­ هاي سنگين و ترجيحا از نوع کفي جابه جا کرد تا خودرو کاملا بر ماشين خودروبر سوار شده و در هنگام جابه­جايي دچار خسارات بعدي نشود. پس بايد براي حمل خودرو توسط خودروبر حتما بدنه و شاسي روي هم سوار شوند تا تراز بهتري براي خودرو ايجاد شود.

نکاتي كه يدکش ماهر بايد رعايت کند!

اين نکته بسيار حائز اهميت است كه خودرو بايد بدون ايجاد هيچ اشکالي به مقصد برسد؛ اما چگونه؟ مشخص است كه با رعايت نکات ايمني. هر ماشين خودروبر بايد نکاتي را جهت انجام درست و بي­ دردسر خودروي خراب و سالم براي مقصد رساندن آن رعايت کند مثل:

  • اصول حمل خودرو

يکي از اصلي ­ترين اين اصول، اطمينان از سالم بودن اجزاء خودروبر بوده كه ميزان باد لاستيک مهم ترين نکته است. فشار مناسب باد لاستيک به کنترل درست ماشين و مصرف متعادل سوخت آن کمک شاياني مي کند.

  • رعايت سرعت مناسب

داشتن سرعت مناسب مستلزم دانستن وزن خودروي در حال حمل است. در واقع راننده ماشين خودروبر براي داشتن سرعت استاندارد بايد وزن و سايز خودروي در حال حمل را بداند تا در زمان مناسب ترمز کرده و از خسارت وارد شدن به خودرو هم پيشگيري کند.

  • ديد مناسب

داشتن ديد وسيع و مناسب نسبت به همه جوانب و خودروي خراب به راننده کمک مي کند تا در پيچ و چهارراه­ها درست رانندگي کند.

انواع تجهيزات مورد نياز براي خودروبر­ها

مي ­دانستيد كه بعضي خودروبرها نقش تعميرکار صحرايي هم ايفا مي کنند. شايد خودروي خراب قبل از حمل به رفع نقص مهم نياز داشته باشد به همين خاطر اين ماشين ­ها داراي تجهيزات و ابزار ايمني و فني مي باشند كه بعضي از آن ها شامل موارد زير است:

  • جک هيدروليکي
  • کابل و زنجير
  • جعب هاي شامل انواع ابزار مثل: پيچ گوشتي، اره آهن­بر و
  • پتک يا انواع چکش
  • تجهيزات يدکي مثل: تسمه، گريس، بنزين، واسکازين و
  • کپسول آتش نشاني
  • انواع بالابرها
  • چراغ گردان­ هاي هشدار دهنده
  • جعبه کمك هاي اوليه
  • مثلث شبرنگ

کلام آخر

خودروبرها کاري حساس و مهم انجام مي دهند به همين خاطر بايد همه نکات ايمني را رعايت نمايند تا از وقوع اتفاقات بد و خطرناک پيشگيري کنند. توجه به نوع و اندازه خودروي دچار نقص شده و رعايت نکات ايمني در حمل بار از اولين اقداماتي است كه هر ماشين خودروبر بايد رعايت کند. پس اگر خودروي شما به يدک شدن نياز داشت حتما دقت کنيد اين نکات از جانب راننده درنظر گرفته مي شود يا خير!

يكي از مزيت هاي مخصوص خودروبر پارس صدور بيمه نامه و بارنامه براي خودرو در حال حمل توسط اين مجموعه در طول مسير است. خودروبر فشم رضايت و آرامش مشتري را سرلوحه فعاليت خود قرار داده است. از اين رو سعي كرده علاوه بر به كارگيري تجهيزات ايمن و پيشرفته، از كادري مجرب و متعهد براي ارائه خدمات خود کمک بگيرد. خودروبر پارس در كنار تجربه كسب شده در سالهاي خدمت خود، مداوما از نظرات و خواسته هاي مشتريان براي پيشرفت و بهبود خدمات خود استفاده كرده است.

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sam askpapers2 بازدید : 195 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 16:11

کدام خودروبر براي ماشين شما مناسب تر است؟

ممکن است ماشين­ هاي متنوعي را با امکاناتي خاص جهت خودروبري ببينيم. به طور کلي خودروبر­هايي كه در اين زمينه فعال­اند به سه دسته تقسيم مي شوند:

  • يک دسته از اين ماشين­ ها كه عموما خودرو هاي سبک را جابه جا مي کنند شامل: نيسان، وانت و وانت پرايد مي شوند. اين براها نهايتا خودروهايي كه در سايز و اندازه خود باشند را جابه جا مي کنند. به اين دسته ماشين­ هاي سبک گفته مي شود. خودروبر پارس مي تواند خودروي شما را در سريع ترين زمان ممکن جابجا کند.
  • دسته دوم ماشين­ هاي باربري مي باشند كه خودرو هاي شاي بلند و سنگين­تر را به نسبت دسته اول جابه جا و حمل مي کنند. اين خودروها شامل ايسوزو، کاميون، خاور و از اين دست ماشين ­ها مي باشند. به اين باربر هاي نسبتا بزرگ­تر ماشين­ هاي نيمه سنگين گفته مي شود. اين بارها قادر به کشش خودرو يا حتي سوار کردن کامل خودرو بر آن­ها مي باشند. براي ارسال خودرو مي توانيد از خودروبر پارس استفاده کنيد.
  • گروه سوم از اين خودروها را كه قطعا مي­توانيد حدس بزنيد! بله، ماشين­ هاي سنگين كه کارايي بيشتري نسبت به دو مورد قبل دارند. اين باربر هاي بزرگ شامل کمپرسي، تريلي، ترانزيت، کفي و… بوده كه مسلما خودرو هاي خراب سنگين را جابه­جا مي کنند. مثلا يک کاميون در جاده مانده تنها توسط يکي از اين ماشين­ هاي سنگين خودروبر جابه جا مي شود.

چرا بايد از خودروبر­ هاي مناسب استفاده کرد؟

فکر کنيد يک کاميون از کار افتاده را با نيسان جابه جا کنند! کمي خنده­دار و البته خطرناک است. هر خودرويي را بايد با وسيل هاي در حد و اندازه خود کشيد تا در عين حفظ تعادل آن به شاسي­ ها و بدنه خودرو خسارت وارد نشود.

يک کاميون را بايد توسط ماشين­ هاي سنگين و ترجيحا از نوع کفي جابه جا کرد تا خودرو کاملا بر ماشين خودروبر سوار شده و در هنگام جابه­جايي دچار خسارات بعدي نشود. پس بايد براي حمل خودرو توسط خودروبر حتما بدنه و شاسي روي هم سوار شوند تا تراز بهتري براي خودرو ايجاد شود.

نکاتي كه يدکش ماهر بايد رعايت کند!

اين نکته بسيار حائز اهميت است كه خودرو بايد بدون ايجاد هيچ اشکالي به مقصد برسد؛ اما چگونه؟ مشخص است كه با رعايت نکات ايمني. هر ماشين خودروبر بايد نکاتي را جهت انجام درست و بي­ دردسر خودروي خراب و سالم براي مقصد رساندن آن رعايت کند مثل:

  • اصول حمل خودرو

يکي از اصلي ­ترين اين اصول، اطمينان از سالم بودن اجزاء خودروبر بوده كه ميزان باد لاستيک مهم ترين نکته است. فشار مناسب باد لاستيک به کنترل درست ماشين و مصرف متعادل سوخت آن کمک شاياني مي کند.

  • رعايت سرعت مناسب

داشتن سرعت مناسب مستلزم دانستن وزن خودروي در حال حمل است. در واقع راننده ماشين خودروبر براي داشتن سرعت استاندارد بايد وزن و سايز خودروي در حال حمل را بداند تا در زمان مناسب ترمز کرده و از خسارت وارد شدن به خودرو هم پيشگيري کند.

  • ديد مناسب

داشتن ديد وسيع و مناسب نسبت به همه جوانب و خودروي خراب به راننده کمک مي کند تا در پيچ و چهارراه­ها درست رانندگي کند.

انواع تجهيزات مورد نياز براي خودروبر­ها

مي ­دانستيد كه بعضي خودروبرها نقش تعميرکار صحرايي هم ايفا مي کنند. شايد خودروي خراب قبل از حمل به رفع نقص مهم نياز داشته باشد به همين خاطر اين ماشين ­ها داراي تجهيزات و ابزار ايمني و فني مي باشند كه بعضي از آن ها شامل موارد زير است:

  • جک هيدروليکي
  • کابل و زنجير
  • جعب هاي شامل انواع ابزار مثل: پيچ گوشتي، اره آهن­بر و
  • پتک يا انواع چکش
  • تجهيزات يدکي مثل: تسمه، گريس، بنزين، واسکازين و
  • کپسول آتش نشاني
  • انواع بالابرها
  • چراغ گردان­ هاي هشدار دهنده
  • جعبه کمك هاي اوليه
  • مثلث شبرنگ

کلام آخر

خودروبرها کاري حساس و مهم انجام مي دهند به همين خاطر بايد همه نکات ايمني را رعايت نمايند تا از وقوع اتفاقات بد و خطرناک پيشگيري کنند. توجه به نوع و اندازه خودروي دچار نقص شده و رعايت نکات ايمني در حمل بار از اولين اقداماتي است كه هر ماشين خودروبر بايد رعايت کند. پس اگر خودروي شما به يدک شدن نياز داشت حتما دقت کنيد اين نکات از جانب راننده درنظر گرفته مي شود يا خير!

يكي از مزيت هاي مخصوص خودروبر پارس صدور بيمه نامه و بارنامه براي خودرو در حال حمل توسط اين مجموعه در طول مسير است. خودروبر فشم رضايت و آرامش مشتري را سرلوحه فعاليت خود قرار داده است. از اين رو سعي كرده علاوه بر به كارگيري تجهيزات ايمن و پيشرفته، از كادري مجرب و متعهد براي ارائه خدمات خود کمک بگيرد. خودروبر پارس در كنار تجربه كسب شده در سالهاي خدمت خود، مداوما از نظرات و خواسته هاي مشتريان براي پيشرفت و بهبود خدمات خود استفاده كرده است.

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sam askpapers2 بازدید : 189 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1400 ساعت: 2:14

تنظيمات جديد وضوح تصوير به برنامه يوتيوب در اندرويد و آي او اس اضافه شد

اخبار اپليکيشن‌ها

 

يوتيوب از امروز تنظيمات جديد وضوح تصوير را به برنامه‌هاي اندرويد و آي او اس خود اضافه کرد. تا پيش از اين، يوتيوب ليستي از رزولوشن‌هاي پخش ويديو را به همراه يک گزينه خودکار (Auto) ارائه مي‌کرد که به برنامه اجازه مي‌داد بسته به سرعت اتصال اينترنت کاربر به طور خودکار کيفيت مناسب فيلم را انتخاب کند.

تنظيمات قديمي وضوح تصوير يوتيوب

اما الان، در منوي کيفيت ويديو (Quality)، فقط چهار گزينه مشاهده مي‌شود که عبارتند از: خودکار (Auto)، کيفيت تصوير بالاتر (Higher picture quality)، صرفه‌جويي داده (Data saver) و پيشرفته (Advanced). گزينه خودکار هيچ تغييري نسبت به قبل نداشته و همان کارکرد هميشگي را دارد، اما گزينه کيفيت تصوير بالاتر مصرف اينترنت بيشتري داشته اما سعي مي‌کند تا بهترين خروجي ممکن را بر اساس سخت افزار گوشي شما ارائه کند. بنابراين، حتي اگر اينترنت بسيار پرسرعتي هم داشته باشيد، ممکن است برنامه کيفيت 720p را به عنوان بهترين خروجي تصوير براي گوشي شما در نظر گرفته و به سراغ کيفيت‌هاي بالاتر نرود.

بيشتر بخوانيم:  تجهيزات دوربين مداربسته   دوربين مداربسته چيست؟

تنظيمات جديد وضوح تصوير يوتيوب

در سمت مقابل، گزينه صرفه‌جويي داده، اولويت را به مصرف کمتر حجم اينترنت داده و سعي مي‌کند تا در حالي که کيفيت خروجي مناسب و معقولي ارائه مي‌کند، مصرف داده را نيز تا حد ممکن کاهش دهد. بنابراين، در اين حالت ممکن است وضوح ويديو تا 480p کاهش پيدا کند. البته بعضي مواقع هم پيش مي‌آيد که پس از تغيير از حالت «کيفيت تصوير بالاتر» به «صرفه‌جويي داده» هيچ تغييري در رزولوشن ويديو رخ نداده و برنامه با همان وضوح قبل به پخش ويديو ادامه مي‌دهد! بنابراين، مشخص نيست دقيقاً از چه الگوريتمي براي انتخاب رزولوشن استفاده مي‌شود.

در صورتي که هيچ يک از گزينه‌هاي بالا رضايت شما را جلب نکرد، مي‌توانيد به سراغ گزينه چهارم يعني حالت «پيشرفته» برويد. در اين حالت، ليست تمامي رزولوشن‌هاي موجود براي پخش ويديو در اختيارتان قرار مي‌گيرد و مي‌توانيد گزينه دلخواه خود را انتخاب کنيد. البته بايد توجه داشته باشيد که هر رزولوشن انتخابي تنها براي ويديوي در حال پخش اعمال خواهد شد و براي ويديوهاي بعدي هم بايد دوباره رزولوشن را تغيير دهيد. البته، امکان تعيين حالت رزولوشن پيش فرض در تنظيمات برنامه وجود دارد و با مراجعه به Video quality preferences در صفحه تنظيمات (Settings) مي‌توانيد گزينه مورد نظر خود را انتخاب کنيد. در اين بخش شما مي‌توانيد براي هر کدام از حالت‌هاي اينترنت سيم کارت و واي-فاي گزينه متفاوتي را به عنوان پيش فرض انتخاب کنيد که مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

البته دقت داشته باشيد که امکان انتخاب گزينه پيش فرض تنها از سه گزينه «خودکار»، «کيفيت تصوير بالاتر» و «صرفه‌جويي داده» وجود دارد و نمي‌توانيد يک رزولوشن مشخص را براي همه ويديوها انتخاب کنيد.

تنظيمات پيش فرض براي هر دو حالت اينترنت سيم کارت و واي-فاي به صورت جداگانه در دسترس است.

در مجموع، تنظيمات جديد يوتيوب براي کاربران حرفه‌اي و نيمه حرفه‌اي جذابيت چنداني نداشته و تنها کار آن‌ها را براي انتخاب رزولوشن سخت‌تر کرده است، اما براي کساني که به مفاهيم رزولوشن و ارتباط آن با مصرف داده آشنايي کافي ندارند مي‌تواند مناسب بوده و باعث صرفه‌جويي در مصرف اينترنت‌شان شود. در واقع، اين طور که به نظر مي‌رسد،‌ هدف يوتيوب هم از اضافه کردن گزينه‌هاي جديد در واقع کمک به همين افراد بوده است.

بيشتر بخوانيد:   بهترين دوربين مدار بسته      انواع دوربين مدار بسته

تنظيمات جديد يوتيوب به صورت رسمي در برنامه‌هاي اندرويد و آي او اس آن اعمال شده، اما هنوز به صورت کامل و براي تمامي کاربران در دسترس نيست. بنابراين، در صورتي که برنامه‌ را به آخرين نسخه به‌روز کرديد اما خبري از سيستم جديد تنظيمات رزولوشن نبود، نگران نباشيد، چرا که به زودي براي شما هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

 

دانلود رایگان ...
ما را در سایت دانلود رایگان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : sam askpapers2 بازدید : 223 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 10:07

لینک دوستان

خبرنامه